Κυριακή 8 Μαΐου 2016

27. Ο ΘΕΟΣ - Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΑΝΑ!

Ο ΘΕΟΣ - Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΑΝΑ!

(ΚΗΡΥΓΜΑ Π. ΕΛΠΙΔΙΟΥ ΒΑΓΙΑΝΑΚΗ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ - 2012)

 
Οι άνθρωποι, αναγνωρίζοντας το μεγαλύτερο δώρο, που έδωσε ο Θεός στον άνθρωπο, σήμερα επέλεξαν αυτήν την ημέρα, για να γιορτάζεται μια μοναδική ύπαρξη. Ποια είναι αυτή; Ποια γιορτάζει σήμερα; Σήμερα γιορτάζει η μάνα! Πολύ λίγο θα μπορούσαμε να καταλάβουμε, τι σημαίνει αυτή η γιορτή, γιατί πολύ λίγοι μπορούμε να αναγνωρίσουμε, αυτό το μεγάλο δώρο που έδωσε ο Θεός στον άνθρωπο, να έχει μάνα. Να είσαι μάνα!

«Εγώ είμαι η Αγάπη και μέσα στην Αγάπη
βρίσκεται η μητρότητα και η πατρότητα Μου»

Όμως, αν ρωτούσαμε τον ουρανό σήμερα, ποιος αποκλειστικά γιορτάζει, ποια νομίζετε θα ήταν η απάντησή τους; Σήμερα γιορτάζει Αυτός, που είναι η μοναδική Μάνα! Πολλές φορές μας έχει αποκαλύψει αυτό το πράγμα, ότι Εγώ είμαι η Μάνα, η μοναδική Μάνα, ο μοναδικός Πατέρας.
Σ’ εσάς τους ανθρώπους, Εγώ επέλεξα, λέει ο Θεός, έτσι να ζείτε συντροφικά, σαν άντρας και σαν γυναίκα. Γι’ αυτό, έδωσα τον μισό Μου εαυτό σαν Πατέρας, σαν ευλογία στον άντρα, και τον άλλο μου μισό εαυτό σαν Μάνα, σαν ευλογία στην γυναίκα. Έτσι να απολαμβάνετε μέσα στο σπιτικό σας τις δύο μεγάλες, κορυφαίες ενέργειες της αγάπης Μου, την πατρότητα και την μητρότητα. Εγώ όμως, δεν είμαι μόνο Μάνα ή μόνο Πατέρας, είμαι η Αγάπη! Αυτό σημαίνει Μάνα και Πατέρας, Αγάπη!
Είναι αυτό που μου έλεγε ένα παλικάρι, που κρατούσε την κόρη του στην αγκαλιά και με πολύ τρυφερότητα την λάτρευε και την αγαπούσε. Κι εγώ τον ρώτησα: Εσύ τώρα, τι είσαι; Πατέρας σ’ αυτό το παιδάκι ή μάνα; Με κοίταξε καλά-καλά και μου είπε: Είναι πολύ δύσκολο να σου απαντήσω πάτερ. Γιατί μπορεί σαν άντρας να φαίνομαι πατέρας, αλλά μητρικά αγαπώ το μωρό μου. Μακάρι να υπήρχε μία λέξη, που να ενώσει αυτά τα δύο, για να πω τι είμαι. Δεν του απήντησα, γιατί απήντησε ο ίδιος ο Θεός: Εγώ είμαι η Αγάπη και μέσα στην αγάπη βρίσκεται και η μητρότητα και η πατρότητα!

Σήμερα γιορτάζει ο ίδιος ο Θεός
για να αποκαλύψει στις μάνες τα μυστικά Του

Σήμερα είναι μια μέρα, που όλες οι μάνες θα χαρούνε, όταν το παιδί τους θα τους φέρει ένα μικρό λουλουδάκι, σαν μια μικρή εκδήλωση αγάπης της καρδιάς του. Και θα μπορεί να σας φωνάξει μαμά, να σας αγκαλιάσει, να σας δώσει το χάδι του και το φιλί του. Σήμερα είναι η πιο όμορφη μέρα για όλες τις μάνες.

Αν μπορούσατε όμως να καταλάβετε, τι μεγάλη χαρά έχει ο Θεός, για όσους Τον λατρεύουν και Τον αγαπούν σαν Μάνα τους! Αυτό δεν μπορεί στόμα ανθρώπου να το περιγράψει, ούτε χέρι ανθρώπου να το γράψει ή να το απεικονίσει σε πίνακα ζωγραφικής, γιατί σήμερα γιορτάζει ο ίδιος ο ουρανός, η ίδια η Μάνα, ο ίδιος ο Θεός!
Γιορτάζει ο Θεός, για να αποκαλύψει σ’ εσάς τις μάνες, τα μυστικά Του!
Γιορτάζει σήμερα η μοναδική Μάνα, η Αγάπη, ο Θεός, για να πει σ’ εσάς τις μάνες, τι δώρο πολύτιμο σας έδωσε, που εσείς δεν το αξιολογείτε!
Γιορτάζει ο ουρανός, για να πει πάρα πολλές φορές μυστικά, σ’ εκείνες τις ψυχές που θέλουν και Τον αγαπούν, όλα αυτά που πρέπει να γνωρίζει μια γήινη μάνα, για να μπορέσει να γίνει η προσευχή αυτή δυνατή: «Θεέ μου, κάνε η δική μου η καρδιά, να γίνει ένα με την δική Σου ευσπλαχνική καρδιά».
Αυτό λοιπόν είναι σήμερα το μυστικό. Σήμερα αυτό θέλει ο Θεός να αποκαλύψει σ’ εσάς, τι σημαίνει να είσαι μάνα. Και δεν θα μιλήσει περιγράφοντας εσάς, αλλά περιγράφοντας τον ίδιο Του τον εαυτό, πώς μας αγαπά, πώς μας λατρεύει, πώς μπορεί να κάνει πολλές θυσίες για την δική μας την αγάπη.

Ο Θεός ζητάει να Του μοιάσετε, να γίνετε παγκόσμιες μάνες

Ας δω όμως, τι είναι αυτά που χάρισε σ’ εσάς για να δω, τι είναι εκείνο το επιπλέον, που δεν γνωρίζουμε εμείς πάνω σ’ αυτά. Εσείς σαν μάνες, τι νιώθετε την ώρα που γενάτε το παιδί σας; Μια πληρότητα. Τι άλλο νιώθετε, την ώρα που το αγκαλιάζετε; Στοργή, αγάπη, χαρά, τρυφερότητα. Αλήθεια, υπάρχουν λέξεις που μπορούν να περιγράψουνε αυτό που νιώθει μια μάνα στο παιδί της; Υπάρχουν λόγια; Μπορεί μια μάνα να τα περιγράψει; Η μόνη της περιγραφή, ποια είναι; Τα μητρικά της αισθήματα.
Κανένα παιδί όμως ποτέ, δεν θα μπορέσει να καταλάβει το μέγεθος και το μεγαλείο, που εκφράζει η μαμά του σ’ εκείνο. Κανένα παιδί, έτσι λένε. Γι’ αυτό κι εμείς, πολύ δύσκολα μπορούμε να καταλάβουμε αυτό, που εκφράζει ο Θεός σ’ εμάς.
Όμως πριν μιλήσω για τον Θεό σαν Μάνα, θέλω να σας πω κάτι άλλο. Εσείς σαν μάνες πότε νιώθετε ευτυχισμένες; Κοιτώντας το δικό σας παιδί ή όταν νιώθετε αγάπη για όλα τα παιδιά; Τώρα ερχόμαστε στο πιο δύσκολο σημείο, της μητρότητας. Γιατί, μπορείς να αγνοήσεις ότι και μια γατούλα που γεννάει τα μωρά της είναι μάνα; Μπορείτε να το αγνοήσετε; Τι λέμε; Δες την, πόσο αγαπάει τα μωρά της, η γατούλα! Δες τε, το σκυλάκι! Δες τε, όλα τα ζωάκια! Δες τε, με τι δύναμη απωθούν οποιονδήποτε εχθρό, θα τολμήσει να εισβάλει στην αγάπη αυτή και να αρπάξει το μωρό της!
Αλήθεια, την ίδια αγάπη έδωσε ο Θεός και στο ζώο, σαν μάνα, και στην γήινη μάνα, στο πλάσμα Του, στην εικόνα Του; Την ίδια αγάπη άραγε έδωσε; Εγώ σας ρωτώ απλά. Όχι. Τι φοβερό είναι, να παίζουν δυο παιδιά και ξαφνικά να πέφτουν κάτω, να χτυπάνε και να φωνάζει η κάθε μια μάνα: «Αχ, το παιδί μου!». Ενώ όλα τα παιδιά έπαιζαν και χτύπησαν, εκείνη η μάνα φώναξε: «Αχ, Το παιδί μου!» Αυτό, τι δείχνει; Ότι η μάνα αυτή, είναι πραγματικά μάνα της εικόνας του Θεού ή μια μάνα, που πιο πολύ ταιριάζει με μια ζωική μάνα; 

Όλοι μας ψάχνουμε να βρούμε το μυστήριο, γιατί τα παιδιά χάνονται! Όλοι μας ψάχνουμε να βρούμε, γιατί μέσα στο αντρόγυνο οι σχέσεις των ανθρώπων δεν είναι δυνατές! Όλοι ψάχνουμε να βρούμε, ποιο είναι εκείνο που μας λείπει; Ψάχνουμε σε άλλα πράγματα. Όλα βρίσκονται μέσα στο μυστικό της μητρότητας! Και θα σας το εξηγήσω: Ο Θεός αγαπάει μόνο εσένα ή και τον άλλο; Εσύ τι λες; Ποιους αγαπάει; Όλους. Γιατί; Γιατί ο Θεός είναι παγκόσμια Μάνα! Είναι παγκόσμιος Πατέρας!
Όταν ζητάει λοιπόν από τα παιδιά Του, να Του μοιάσουν και να μπουν μέσα στην καρδιά Του, κατ’ ουσία, τι τους ζητάει να γίνουν κι αυτοί; Παγκόσμιες μάνες και παγκόσμιοι πατεράδες! Το καταλάβατε; Την ώρα εκείνη που ο ίδιος αγκαλιάζει τον καθένα τόσο στοργικά, αλλά και τόσο μοναδικά, για να μην του λείπει κάτι και να μην χρειάζεται κάτι άλλο, τότε εσύ, γιατί δεν θέλεις να μιμηθείς τον Πατέρα σου και την Μάνα σου στον ουρανό;

Γιατί οι σχέσεις των συζύγων δεν είναι δυνατές;
Που βρίσκεται το μυστήριο της αποκατάστασής τους;

            Ας μπούμε ακόμα λίγο πιο βαθιά: Πιστεύετε εσείς, ότι μέσα στο γάμο, που είναι η έκφραση της  αγάπης του Θεού, ο άνδρας ή η γυναίκα αποζητά μονάχα τη σαρκική πράξη για να ολοκληρωθεί; Σας ρωτώ απλά, εσείς είσαστε παντρεμένοι, απαντήστε μου.
Ικανοποιηθήκατε απόλυτα, γεμίσατε την καρδιά σας μονάχα από την επιτρεπόμενη σαρκική πράξη, που γίνετε μέσα στο γάμο; Και πόσα λεπτά άραγε να κρατά αυτή η πράξη; Τον υπόλοιπο χρόνο ο άνθρωπος, τι αναζητά;  Την στοργή, την αγάπη, την ειλικρίνεια, την τρυφερότητα κτλ. Δηλαδή, τι ζητάει κατ’ ουσία διαφορετικό, απ’ ότι ζητάει ένα μωρό; Ακριβώς το ίδιο πράγμα ζητάει και ο σύζυγός σας, όπως το μωρό.
Επιτρέπει ο Θεός μέσα στη μητρότητα, η μάνα να ολοκληρώσει το μεγαλείο της αγάπης της, για να μπορέσει να το δώσει και να το κατανοήσει ακόμη και ο σύντροφός της! Νομίζετε ότι όλα αυτά είναι ξεχωριστά πράγματα;
Δες τε, εκτός από τα υλικά, τι δίνετε στο παιδί σας, για να το μεγαλώσετε. Του δίνετε την αγκαλιά σας. Του δίνετε την αγάπη σας. Αλλά κυρίως ,τι του δίνετε για να μεγαλώσει; Το αίμα σας, που μετατρέπεται σε γάλα. Και ξανά αυτό το γάλα, τι γίνεται πάλι μέσα στο παιδί; Αίμα. Δες τε, τι μετατροπή: Αίμα σε γάλα και ξανά σε αίμα.
Και όταν μεγαλώσει το παιδί και δεν θέλει πλέον άλλο να θηλάσει, θα του δώσετε στερεά τροφή. Εσύ βέβαια μάνα, σταματάς να του δίνεις το γάλα σου, σταματάς τον θηλασμό. Το απογαλακτίζεις.
Το παιδί σου όμως, θα πάψει να έχει ανάγκη το στήθος σου;
Θα πάψει να έχει ανάγκη την αγάπη σου;
Θα πάψει να έχει ανάγκη την αγκαλιά σου;
Θα πάψει να έχει ανάγκη την καρδιά σου;
Θα πάψει να έχει ανάγκη τα λόγια τα γλυκά, τα ερωτόλογα που λέει η μάνα στο παιδί;
Θα πάψει να έχει τα έχει ανάγκη όλα αυτά;
Και μπορεί να φαίνεται, ότι το παιδί μεγάλωσε τώρα, πως πλέον δεν έχει ανάγκη την μητέρα του, ντρέπεται λίγο, όμως κατ’ ουσία, έστω και μέσα απ’ την ντροπή, τι ζητάει πάντα; Την καθαρότητα, την αθωότητα, την ειλικρίνεια, το μεγαλείο της άπειρης στοργικής τρυφερότητας, που δίνει μόνο η μάνα στο παιδί της. Αυτά δεν είναι που ζητάει; Είναι ψέματα όλα αυτά που λέω;

Μητέρα, ο Θεός ζητά να δώσεις στον άντρα σου, 
ό,τι δίνεις και στο μωρό σου

            Ελάτε όμως τώρα, να δούμε κάτι άλλο. Το παιδί μεγαλώνει και φεύγει. Εσείς, οι μάνες, με ποιόν μένετε μόνοι; Με τον άντρα σας. Τελικά, πως τον αγαπάτε τον άντρα σας; Τελικά, πως αγαπάει ο άντρας την γυναίκα του; Εκεί βρίσκεται τώρα το μυστικό. Γιατί; Γιατί ο Θεός δεν επιτρέπει να δώσεις τίποτα λιγότερο στον άντρα σου, απ’ ότι δίνεις στο μωρό σου. Γιατί, δεν σου τον έδωσε, για να ικανοποιήσεις απλά μια σαρκική πράξη του σώματός σου, αλλά σου δίνει το δώρο αυτό, για να ολοκληρώσεις τον μεγάλο σκοπό της ζωής σου. Και ποιος είναι ο σκοπός της ζωής του ανθρώπου;  Μαζί με το σύντροφό σου, να οδηγηθείτε στη θέωση!
Αυτά είναι τα μυστικά του ουρανού. Ο Θεός δεν μας δίνει τη μητρική Του αγάπη, για να μας πει απλά ότι μας αγαπάει. Όχι. Μας την δίνει με αποκλειστικό σκοπό να οδηγηθούμε στη δική Του την καρδιά και να γίνουμε ένα μ’ Εκείνον. Πως ονομάζεται αυτό; Θέωση! Αυτό το πράγμα είναι.

Προσφέρετε στον Θεό που γιορτάζει λουλούδια
από τον ανθόκηπο της καρδιάς σας

Η μητρότητα σήμερα που εορτάζεται, εορτάζεται σαρκικά από τους σαρκικούς ανθρώπους, αλλά εορτάζεται και πνευματικά από τους πνευματικούς ανθρώπους. Σήμερα οι πνευματικοί άνθρωποι εκφράζουν την αγάπη τους στην μοναδική ύπαρξη, την Μάνα, με διαφορετικό τρόπο και σκοπό απ’ ότι γιορτάζουν οι κοσμικοί.
Οι κοσμικοί αρκούνται μέσα σ’ ένα λουλουδάκι να εκφράσουν τον σεβασμό και την αγάπη τους στην ύπαρξη, που τους έφερε στη ζωή. Ενώ οι πνευματικοί, κι αυτοί μαζεύουν λουλούδια, για να τα δώσουν στην Μάνα τους, την μοναδική τους Μάνα. Ποια όμως είναι αυτά τα λουλούδια και ποια είναι αυτή η μοναδική Μάνα;
Η μοναδική τους Μάνα είναι αυτή που τους γέννησε, που τους έδωσε τη ζωή. Ποιος άλλος από τον Θεό Πατέρα μπορεί να είναι αυτός; Ποια είναι αυτή η Μάνα, εκτός από τον Θεό Πατέρα, που είναι Πατέρας και Μάνα μαζί, που έχει ένα όνομα και λέγεται Αγάπη; Ο Θεός, η παγκόσμια Μάνα!

Εάν πιστεύουμε ότι γιορτάζει σήμερα σαν Μάνα μας, θέλει κι Εκείνος να Του χαρίσουμε σήμερα λουλούδια,  τα δικά μας λουλούδια. Ποια είναι όμως τα λουλούδια αυτά; Αυτά που θα κόψουμε από τον αγρό, που ο ίδιος δημιούργησε ή από αυτά που βγάζει η καρδιά μας μέσα απ’ τον ανθόκηπο του θεϊκού μας έρωτα;
Σήμερα ο Θεός ζητάει, απ’ το θεϊκό έρωτα του κήπου μας, να βγάλουμε δυο-τρία πανέμορφα λουλούδια και με γλυκά θεϊκά ερωτόλογα να Του πούμε:
Είσαι Εσύ, που εγώ πιστεύω, λατρεύω και αγαπώ!
Είσαι Εσύ, στον οποίο αφήνω την ταπεινή μου την ψυχή.
Είσαι Εσύ, που είσαι η Μάνα μου κι εγώ είμαι ο γιός Σου.
Είσαι εσύ που είσαι η Μάνα μου κι εγώ είμαι το κοριτσάκι Σου.
Πάντα έτσι μιλάει το παιδί στους γονείς του. Πως μιλάει η μάνα στο παιδί της;
Αυτό είναι το κοριτσάκι μου, λέει και δείχνει το κοριτσάκι της.
Αυτό είναι το αγοράκι μου, το παιδί μου, ο γιός μου και δείχνει το μικρό της παιδί.
Με αυτόν τον  ίδιο τρόπο λατρεύει και αγαπάει ο Θεός τον καθένα από εμάς, σαν Μάνα και Πατέρας. Αλλά σήμερα πρωτίστως, θα ήθελα να τονίσω αυτήν την ιδιαιτερότητα της μητρικής Του αγάπης.

Ενώστε την καρδιάς σας με την μητρική καρδιά του Θεού
και γίνετε παγκόσμιες μάνες

Όμως σήμερα θέλει να διδάξει ο Θεός όλες εσάς, τις μάνες, και σας ρωτάει: Σας αρέσει να είστε μάνες μόνο για τα παιδιά σας; Εάν ναι, δεν θα σας ζητήσει τίποτα περισσότερο, γιατί μόνο αυτό έχετε επιλέξει. Εάν όμως, θελήσετε να Τον ακούσετε, να μπείτε στην καρδιά Του, να δεχθείτε αυτό που Εκείνος σας προτείνει, να γίνετε ένα με την καρδιά Του, να ενωθεί η δικιά σας καρδιά, η μητρική, η γήινη καρδιά, με τη δική Του παγκόσμια μητρική καρδιά, τότε ξέρετε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα;
«Εγώ, λέει ο Θεός, θα χαρίσω σ’ εσάς τις μάνες, την δική Μου μητρική αγάπη. Όχι αυτήν που χαρίζετε εσείς στα παιδιά σας. Αλλά την δική Μου σ’ εσάς, για να την χαρίσετε τώρα σε όλο τον κόσμο, αλλά πρωτίστως στα παιδιά σας και στον σύντροφό σας».
Θέλει σήμερα να μάθετε όλοι, πως ο Θεός φύτεψε την μητρική καρδιά σ’ εσάς με πολύ διαφορετικό τρόπο, απ’ ότι την έβαλε μέσα στα ζώα. Στα ζώα είπε κι έγιναν τα ζώα. Στον άνθρωπο όμως, όταν έφτιαξε την καρδιά, άνοιξε τις πόρτες της και φύσηξε μέσα την πνοή Του, το Άγιο Πνεύμα. Και τότε η γήινη καρδιά, η καρδιά της εικόνας του Θεού δεν μοιάζει καθόλου με οποιαδήποτε καρδιά ζώου, αλλά γίνεται παγκόσμια μητρική εν Αγίω Πνεύματι καρδιά, η καρδιά που χτυπάει για όλο τον κόσμο! 

Γίνετε μάνες πρώτα στα παιδιά σας, μετά στους
συντρόφους σας και μετά σε όλο τον κόσμο.

Αλλά, πως θα χτυπήσει για όλο τον κόσμο, όταν ούτε για το παιδί σας δεν χτυπάει σωστά; Όταν, ούτε για τον σύντροφό σας δεν χτυπάει σωστά; Όταν, αντί να ανοίξετε την καρδιά σας και την αγκαλιά σας και να νιώσει ο άντρας σας, ότι είναι μέσα στην πιο γλυκιά, τρυφερή, στοργική αγκαλιά της γυναίκας του, που δεν είναι μονάχα η γυναίκα του, είναι και μάνα του, είναι και φίλη του, είναι και σύντροφός του, είναι τα πάντα, εσείς την έχετε κλειστεί…
Η γυναίκα πρέπει να γίνεται το παν στον άντρα και ο άντρας πρέπει να γίνεται το παν στη γυναίκα του. Γιατί, την ώρα που ανοίγει ο άντρας την αγκαλιά του, για να μπορέσει να ξεκουραστεί και να κοιμηθεί εκεί η γυναίκα του, τι νιώθει εκείνη τη στιγμή; Την πληρότητα, ότι τώρα πλέον δεν είναι το μισό του γάμου, αλλά είναι το ολόκληρο του γάμου. Δηλαδή το αντρόγυνο. Δεν τους λέμε πλέον άντρα και γυναίκα. Αλλά πως τους λέει η Εκκλησία; Ανδρόγυνο. Γίνεστε πλέον ένα πράγμα.
Κι αν δεν νοιώσετε εσείς, λέει ο Θεός, μέσα σ’ αυτή την αγάπη ότι είσαστε ένα, πως θα καταλάβετε, πως Εγώ θέλω να γίνω ένα μ’ εσάς; Εάν εσείς δεν μπορείτε σαν άντρες, να ανοίξετε την αγκαλιά σας και να κρύψετε μέσα σας το μεγαλύτερο δώρο, την γυναίκα σας, πως θα μπορέσετε να καταλάβετε, τι ζητάω Εγώ από εσάς; Πως θα μπορέσετε να καταλάβετε τον δρόμο, για να έλθετε σ’ Εμένα; Πως θα μπορέσετε να νοιώσετε αυτό που αποζητάτε όλοι συνέχεια κάθε μέρα;
Τι λέτε συνέχεια; Αχ, να είχα λίγη αγάπη! Αχ, να έβρισκα λίγη στοργή. Αχ να είχα λίγη τρυφερότητα. Μα, δεν την δίνετε, για να την πάρετε! Και τότε ο άντρας, στην αγωνία του να ολοκληρώσει αυτό, που η ψυχή του αναζητά και που η γυναίκα του μέσα στην ανοησία της δεν μπορεί να καταλάβει, αποζητά πλέον άλλες γυναίκες. Τις αποζητά για να ολοκληρώσει αυτό, που εσύ δεν κατάλαβες μέσα στο μυστήριο της ευλογίας του γάμου, που χάρισε ο Θεός στον άντρα και στην γυναίκα, την ώρα που στεκόντουσαν μαζί μπροστά Του και ο ιερέας σας ευλογούσε.
Καταστρέψατε, λέει ο Θεός, τον γάμο που Εγώ σαν δώρο σας έδωσα. Γιατί δεν θελήσατε ποτέ να καταλάβετε πόσο σας αγαπώ Εγώ σαν Μάνα, για να μπορέσετε να γίνετε μάνα στον σύντροφό σας. Καταστρέψατε τον γάμο, που Εγώ σας έδωσα σαν κορυφαία πράξη της μητρικής Μου αγάπης, γιατί δεν μπορέσατε ποτέ να νιώσετε την αγάπη και τη στοργή που έχει ανάγκη το παιδί Μου, ο ένας σας δηλαδή από τον άλλο. Και τώρα συνυπάρχετε απλά μέσα στο γάμο. Ο καθένας τραβάει το δρόμο του αγνοώντας την αναγκαιότητα που υπάρχει, για ολοκλήρωση αυτής της στοργικής, τρυφερής σχέσης. Και η γυναίκα, αυτή που θα έπρεπε να είναι η βάση της στοργής, επιδεικτικά στέκεται τώρα μακριά. Πεισματικά δεν θέλει να καταλάβει…
Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω απλά αυτά τα παιδιά: Έτσι ζούσανε την ώρα που αποφάσιζαν σαν ερωτευμένοι, να ζήσουν μαζί με το σύντροφό τους;
Που πήγε αυτή η αγάπη;
Που χάθηκε αυτή η ευσπλαχνία;
Που χάθηκε αυτή η εκτίμηση;
Που χάθηκε αυτή η ειλικρίνεια;
Γιατί, ενώ λες τόσα γλυκά λόγια στον άντρα σου, το μυαλό σου κάποιον άλλο σκέφτεται; Γιατί; Μήπως δεν σ’ αγαπά; Μήπως εσύ δεν κατάλαβες ποτέ το νόημα της αγάπης;
Φρόντισες μάνα, να δίνεις το στήθος σου μόνο στο παιδί σου υλικά, για να το θρέψεις με το γάλα σου, αλλά δεν θεώρησες ποτέ σοβαρά να το δώσεις και πνευματικά! Το παιδί σου, να νιώθει στο στήθος σου, το μεγαλείο της στοργής σου! Αλλά, τι νομίζεις ότι είναι ο άντρας σου σ’ εσένα; Απλός άντρας; Δεν έχεις καταλάβει ότι πολλές φορές θέλει να κουρνιάζει σαν μωρό, σαν βρέφος, σαν παιδί, μες την αγκαλιά σου και να το γεμίσεις εσύ με τα χάδια, τα φιλιά και τη στοργή σου, και αυτό να είναι η έκφραση της δική Μου μητρικής αγάπης σ’ εσάς;
Σας έδωσα, λέει ο Θεός, τόσες πολλές εικόνες για να νιώθετε το πόσο σας αγαπώ. Το πόσο σας λατρεύω, το πόσο έχω ανάγκη την δική σας αγάπη. Αλλά δεν το καταλαβαίνετε. Τα διαβάζετε, τ’ ακούτε και τα παρερμηνεύετε. Και φτιάξατε το πιο όμορφο μέρος, το πιο ιερό μέρος του σώματος σας, την καρδιά και το στήθος, εστία μόλυνσης, σκανδαλισμού και ηδονισμού, αντί το μεγαλείο της τρυφερότητας, της στοργής, που έχετε όλοι σας ανάγκη.
Εάν λοιπόν θελήσεις να ρωτήσεις τον εαυτό σου, εάν είσαι μάνα, ρώτησε τον, όχι εάν γέννησες παιδί και αν το έθρεψες με το γάλα σου, αλλά εάν μπόρεσες να θρέψεις με τη στοργή και την τρυφερότητά σου, την ανάγκη για πληρότητα της αγάπης του συντρόφου σου.
Αλλά ρωτώ κι εσένα πατέρα, νομίζεις ότι είσαι μόνο πατέρας σε τεχνικό όρο, σαν άντρας; Λάθος! Σε πνευματικό όρο, δεν είσαι μόνο πατέρας, είσαι και μάνα. Γιατί η αγάπη δεν διακρίνεται σε πατέρα και σε μάνα. Η αγάπη διακρίνεται μονάχα σαν μάνα και πατέρας μαζί, σαν πατέρας και μάνα μαζί. Μες την αγάπη, δεν θα πει αυτός είναι μόνο πατέρας, δηλαδή προστασία. Όχι, είναι και μάνα, είναι στοργή, είναι και τρυφερότητα.

Γι’ αυτό, σας ζητώ να αναθεωρήσετε όλοι σας, τις σκέψεις αυτές της μητρικής Μου αγάπης σ’ εσάς. Δεν θα μπορέσετε να Με βρείτε στον ουρανό, εάν δεν μπορέσετε να εκφραστείτε σωστά στη γη. Δεν θα μπορέσετε να βρείτε τη σκάλα που θα σας ανεβάσει στη δική Μου μητρική αγκαλιά, εάν δεν μπορέσετε εσείς να γίνετε μητρική αγκαλιά ο ένας για τον άλλο. Πρώτα στα παιδιά σας, μετά στους συντρόφους σας και μετά σε όλο τον κόσμο. Κι αν αυτό δεν το καταλάβετε, τότε μάταια αγωνίζεστε και αγωνιάτε να Με γνωρίσετε. Εγώ δεν γνωρίζομαι από τίποτα άλλο, παρά μονάχα από ένα:
Από την απειρότητα της μητρικής Μου αγάπης, που έχω σε δίκαιους και σε αδίκους. Βρέχω και στέλνω τη βροχή Μου, και σ’ αυτούς που Με προσβάλουν και σ’ αυτούς που Μ’ αγαπούν, σ’ αυτούς που Με βλασφημούν και σ’ αυτούς που Με κάνουνε δικό τους Πατέρα και Θεό.

«Όσοι κατανοήσουν, ότι Είμαι η Μάνα της καρδιάς τους,
Εγώ θα τους κρύψω στα βάθη της καρδιάς Μου»

Εάν σήμερα, θέλετε να τιμήσετε αυτή την πανέμορφη μέρα της μάνας, να μην ξεχάσει κανείς σας, ότι Εγώ, λέει ο Θεός, είμαι ο Πατέρας, αλλά κυρίως η Μάνα σας. Είμαι η Μάνα σας, η στοργική σας Μάνα, που μέσα απ’ τα δύο Μου στήθη, την Παλαιά Διαθήκη και την Καινή Διαθήκη, συνέχεια σας τρέφω με το νέκταρ, με το γάλα της ζωής. Τα δύο Μου στήθη είναι η Παλαιά Διαθήκη και η Καινή Διαθήκη, που σαν γάλα αναβλύζει συνέχεια στη δικιά σας τη ζωή.
Μακάριοι σήμερα αυτοί, που θα κατανοήσουνε αυτό το μυστικό, ότι είμαι Μάνα στη δικιά τους την καρδιά. Πόσο θα’ θελα σήμερα, να περάσουν όλα Μου τα παιδιά ψηλά απ’ τον ουρανό μ’ ένα λουλουδάκι της γης απ’ τα περιβόλια που τους έδωσα, αλλά και μ’ ένα λουλουδάκι μέσα απ’ τα βάθη της καρδιάς, της αγάπης που Εγώ τους έσπειρα και να Μου πουν: «Σε Λατρεύω, Σε πιστεύω, Σ’ αγαπώ, Μάνα μου γλυκιά».
Και θα το λένε σ’ Εμένα, τον ουράνιο τους Θεό Πατέρα και Μάνα. Κι Εγώ σαν Μάνα στοργική, θα τους αγκαλιάσω, θα τους φιλήσω, θα τους κρύψω βαθιά, όχι μόνο στην αγκαλιά Μου, αλλά μέσα στα βάθη της καρδιάς Μου και θα τους πω: «Γιέ Μου λατρεμένε, κόρη Μου πολυαγαπημένη, είσαι η καρδιά Μου, είσαι ο ουρανός Μου, είσαι το φώς Μου, είσαι η χαρά Μου, είσαι η ζωή Μου, γιατί είσαι η καρδιά Μου».
 Μακάριοι αυτοί που σήμερα θα πάρουν ένα λουλουδάκι από τον αγρό κι άλλο ένα από το περιβόλι της καρδιάς και θα πούνε αυτή τη γλυκιά προσευχή στον ουρανό, που ο ίδιος ο Πατέρας και η Μάνα το δίδαξε σ’ όλους εμάς: «Θεέ της καρδιάς μου, πλημμύρισε με, με το θεϊκό Σου έρωτα και με το Άγιο Σου Πνεύμα».
Εγώ στα παιδιά εκείνα, που θα Με αναγνωρίσουν Μάνα της καρδιάς τους, τρυφερή και στοργική και Πατέρα προστατευτικό, αυτά που θα Με αναγνωρίσουν σαν την μοναδική αγάπη της ύπαρξής τους, Εγώ θα τους ραντίσω με την ευλογία του Αγίου Μου Πνεύματος και θα τους κάνω να είναι, μάνες τρυφερές, πατεράδες προστατευτικούς, δικές Μου λατρεμένες εικόνες, που μέσα από τη ζωή τους και την ύπαρξή τους, θα λάμπει μονάχα ένα: Το δικό Μου φως, το φως της ανάστασης Μου.

                                                                           Επίλογος

Αν και εσείς, λέει ο Θεός, δεν Με έχετε αναγνωρίσει ακόμα σαν Μάνα της καρδιάς σας, αν και εσείς ακόμα δεν Με φωνάζετε Πατέρα της καρδιάς σας, Εγώ σήμερα σαν Μάνα στοργική, αγκαλιάζω όλους εσάς τα παιδιά Μου τρυφερά, τα κοριτσάκια Μου και τα αγοράκια Μου, σας κλείνω στην καρδιά Μου στοργικά και σας λέω αυτή τη φράση: «Μωρά  Μου, σας πιστεύω, σας λατρεύω και σας αγαπώ

Η χάρις του Θεού να σας ευλογεί όλους! Αμήν!


(ΚΗΡΥΓΜΑ Π. ΕΛΠΙΔΙΟΥ ΒΑΓΙΑΝΑΚΗ, Στη γιορτή της μητέρας)


ΕΚΤΥΠΩΣΗ