Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

6. Μια ουράνια οικογένεια

6. Μια ουράνια οικογένεια







Στη στάνη με τα προβατάκια



Η ημέρα σήμερα ήταν ηλιόλουστη και η μαμά Σοφία πήρε τα δυο μικρά της παιδιά, τον Ιωσήφ και την Αγγελική για να πάνε βόλτα στο δάσος. Η Αγγελική ήθελε να μαζέψει μαζί με τον αδελφό της ωραία λουλουδάκια για να τα χαρίσουν στον μπαμπά τους, όταν θα ερχόταν το απόγευμα στο σπίτι.

Πριν φθάσουν στο δάσος, μια μικρή έκπληξη τους περίμενε στο δρόμο, που έκανε τα παιδιά να ενθουσιαστούν πολύ. Συνάντησαν τον φίλο τους τον τσοπάνο, τον κύριο Παντελή, με τα προβατάκια του. Κρατούσε ένα μικρό προβατάκι στον ώμο του και πίσω του ακολουθούσαν όλα τα αρνάκια. Τα έπαιρνε να βοσκήσουν φρέσκο χορταράκι στις καταπράσινες πεδιάδες που υπήρχαν πίσω από το μικρό δάσος.   

Ο κυρ Παντελής χάρηκε πολύ που τους είδε και τους χαιρέτησε με πολύ ευγένεια. Η μαμά Σοφία ανταπέδωσε τον χαιρετισμό, ενώ τα παιδιά έτρεξαν γρήγορα κοντά του για να δουν το μικρό προβατάκι που κρατούσε στην αγκαλιά του. Η χαρά της Αγγελικής ήταν απερίγραπτη, όταν ο τσοπάνος την άφησε να χαϊδέψει το μικρό προβατάκι. Εκείνο, απολάμβανε τα χάδια της Αγγελικής και πότε πότε βέλαζε από χαρά στα φιλιά που του έδινε η μικρή του φίλη. 

-Που είναι κυρ Παντελή η μαμά του; ρώτησε με απορία η Αγγελική.

-Είναι ορφανό το προβατάκι αυτό, μικρούλα μου. Ήταν άρρωστη η μαμά του και δυο μέρες μετά τη γέννα ψόφησε.


-Α, το καημένο! Και τώρα πως κάνει χωρίς τη μαμά του;

-Τώρα είμαι εγώ η μαμά του και το προσέχω σαν παιδί μου. Το ταΐζω με το μπιμπερό μέχρι να μάθει μόνο του να τρώει χορταράκι και το έχω σχεδόν πάντα μαζί μου, γιατί όταν το αφήσω μόνο του κλαίει.

-Πως το φωνάζεις κυρ Παντελή;

-Δεν του έχω δώσει ακόμα όνομα, αν και μου φαίνεται πως τώρα πρέπει να του δώσω ένα.

-Τί όνομα θα του δώσεις;

-Λέω να το ονομάσω Χιονούλα, γιατί, όπως βλέπεις και συ, είναι κάτασπρο σαν το χιόνι.

-Μου αρέσει πολύ αυτό το όνομα. Από τώρα λοιπόν θα την φωνάζουμε Χιονούλα. Πόσο θα ήθελα να είχα κι εγώ ένα τόσο ωραίο προβατάκι κυρ Παντελή!

-Αν σ' αρέσει πολύ η Χιονούλα μας, τότε εγώ, αν συμφωνεί και η μαμά σου, με πολύ χαρά θα σου την χαρίσω.

-Μανούλα μου, γλυκιά μου μανούλα, ξεφώνισε από ενθουσιασμό η μικρή μας Αγγελική, μπορώ να δεχτώ το ωραίο δώρο του κυρ Παντελή;

-Βεβαίως, Αγγελική μου, αν ο κυρ Παντελής το επιθυμεί.



Η χαρά της Αγγελικής ήταν απερίγραπτη. Πήρε στην αγκαλιά της το μικρό προβατάκι και το γέμισε με τα χάδια και τα φιλιά της. Ένιωθε σαν μανούλα στο μικρό ορφανό προβατάκι, αλλά κι εκείνο, λες και ένιωθε την μεγάλη αγάπη που του έδινε η καινούρια του μανούλα, αποδέχτηκε την υιοθεσία με μερικά χαρούμενα βελάσματα. Η ευτυχία είχε πλημμυρίσει την μικρή μας Αγγελική και ο καλός τσοπάνος έδειχνε να απολαμβάνει τη χαρά της μικρής του φίλης. Για να φροντίζουν όσο το δυνατόν καλύτερα τη Χιονούλα, ο τσοπάνης έδωσε πολύτιμες οδηγίες στη μαμά Σοφία για το πως να ταΐζει και να περιποιείται το μικρό προβατάκι.



Στο εκκλησάκι του αγίου Γεωργίου



Η μαμά Σοφία και τα παιδιά, αφού ευχαρίστησαν για άλλη μια φορά τον κυρ Παντελή για το όμορφο δώρο του, συνέχισαν την βόλτα τους στο όμορφο δάσος. Η Χιονούλα έτρεχε χαρούμενη πίσω από την Αγγελική και εκείνη δεν χόρταινε να την γεμίζει με τα χάδια και τα φιλιά της.




Σε λίγο έφθασαν στη μέση του δάσους, όπου υπήρχε ένα ωραίο μικρό εκκλησάκι αφιερωμένο στον άγιο Γεώργιο και δίπλα του μια παλιά πηγή από την οποία έτρεχε ασταμάτητα γάργαρο νερό για να ξεδιψάει τους διαβάτες. Γύρω από το εκκλησάκι, πλήθος ασπρολούλουδα και ανεμώνες στόλιζαν σαν πολύχρωμο χαλί την περιοχή. Αναρίθμητα πουλάκια πάνω στα κλαδιά των δέντρων δοξολογούσαν τον Θεό με το μελωδικό κελάδημα τους. Ήταν ένας μικρός παράδεισος στη γη. 

Η μαμά Σοφία άνοιξε την πόρτα στο μικρό εκκλησάκι και μπήκαν όλοι μέσα να κάνουν μια μικρή προσευχή στον βασιλιά Θεό τους. Το μικρό προβατάκι ακολούθησε τη μικρή του μαμά, την Αγγελική μας και μπήκε και αυτό μέσα στο εκκλησάκι.

Μπορεί να ήταν μικρό το εκκλησάκι και πολύ παλιό, μα ήταν ένα αληθινό κόσμημα αρχιτεκτονικής, με έναν μεγάλο τρούλο στη μέση και με πολλές ωραίες τοιχογραφίες παντού. Το εκκλησάκι αυτό το αγαπούσε πάρα πολύ η μαμά Σοφία και ερχόταν τακτικά για να προσεύχεται.

Μια μεγάλη εικόνα του αγίου Γεωργίου, σε μια ειδική εσοχή στα δεξιά του ναού, έδειχνε σε όλους πως το εκκλησάκι ήταν αφιερωμένο στον μεγαλομάρτυρα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, άγιο Γεώργιο. 

Μετά την ωραία εικόνα του αγίου Γεωργίου, την προσοχή της μικρής μας Αγγελικής τράβηξε ο τρούλος της μικρής εκκλησιάς με την υπέροχη αγιογραφία του παντοκράτορα Χριστού. Ο Χριστός ήταν ζωγραφισμένος ανάμεσα σε πλήθος αγγέλων στο κέντρο του τρούλου. Πιο κάτω, γύρω-γύρω στον τρούλο, ήταν όλοι οι προφήτες που προανήγγειλαν τον ερχομό του Υιού του Θεού σαν άνθρωπο στη γη. Και πιο κάτω, εκεί που ενώνεται ο τρούλος με τη βάση του κτίσματος και σχηματίζονται τέσσερα τρίγωνα, ήταν ζωγραφισμένοι οι τέσσερεις ευαγγελιστές.

Εκτός από τον τρούλο, ήταν αγιογραφημένος και όλος ο υπόλοιπος ναός. Στα ψηλά μέρη του ναού υπήρχαν παραστάσεις από τη ζωή και τα διάφορα θαύματα του Χριστού. Αμέσως από κάτω, ένα μεγάλο πλήθος από αγίους συμπλήρωναν με την αγία τους μορφή τον εκκλησιαστικό αγιογραφικό κύκλο.



Ανάμεσα στους αγγέλους



Η μαμά Σοφία θεώρησε κατάλληλη τη στιγμή να εξηγήσει στη μικρή της κόρη τη βαθύτερη θεολογική ερμηνεία που έχουν οι διάφορες εκκλησιαστικές παραστάσεις.


-Αγγελική, βλέπεις εκεί ψηλά στον τρούλο τον παντοκράτορα Κύριο μας που είναι μαζί με τους αγγέλους;

-Ναι, μανούλα, και είναι τόσο όμορφος ανάμεσα στα αγγελάκια!

-Εκεί, στη μέση του τρούλου, που μοιάζει σαν ουρανός, αγιογραφείται ο καλός Θεός μας για να θυμίζει σε όλους μας πως είναι ο βασιλιάς ουρανού και γης και όλων των αγγέλων. Και όπως είναι τριγύρω του όλα τα αγγελάκια του ουρανού, έτσι θέλει μια μέρα να είμαστε και εμείς οι άνθρωποι σαν αγγελάκια κοντά του. 

-Πως μπορούμε, μαμά να γίνουμε κι εμείς σαν τα αγγελάκια, για να είμαστε πάντα κοντά του;

-Όταν το επιθυμούμε πολύ, τότε Εκείνος, σαν παντοδύναμος που είναι, μπορεί να μας βοηθήσει να γίνουμε σαν τα αγγελάκια.

-Εγώ μανούλα θέλω πολύ να γίνω ένα μικρό αγγελάκι για να είμαι πάντα κοντά του, αλλά δεν ξέρω τι πρέπει να κάνω για να τα καταφέρω.

-Για να γίνει κάποιος άγγελος στη ψυχή, πρέπει πρώτα να αγαπήσει τον καλό Θεό μας όπως τον αγαπούν και όλοι οι άγγελοι στον ουρανό. Την αγάπη του όμως αυτή πρέπει να την δείχνει έμπρακτα με τη ζωή του.

-Τι πρέπει δηλαδή να κάνω για να δείχνω στον καλό Θεό μας πως τον αγαπώ πολύ και θέλω να γίνω ένα αγγελάκι;

-Πρώτον, να τον φωνάζεις "πατερούλη" και να του λες πως τον αγαπάς πολύ. Δεύτερο, να εμπιστεύεσαι τον καλό Θεό μας, όπως εμπιστεύεσαι εμένα τη μανούλα σου και να κάνεις πάντα με χαρά αυτό που θα ήθελε ο "καλός σου ουράνιος μπαμπάκας". Πριν κάνεις κάτι, να σκέπτεσαι αν αυτό που θα κάνεις είναι καλό και αν του αρέσει. Αν το εφαρμόσεις αυτό θα δεις πόση χαρά και γαλήνη θα έχεις στην καρδιά σου! 

-Ναι, μανούλα μου, θα θυμάμαι πάντα αυτά τα τρία για να τα εφαρμόζω σε όλη μου τη ζωή. Θα αγαπώ με όλη μου την ψυχή τον γλυκό μας Πατέρα και Θεό, θα τον εμπιστεύομαι όπως εμπιστεύομαι εσένα και τον καλό μου μπαμπά και θα είμαι πάντα υπάκουη σε ότι Εκείνος θα θέλει να κάνω στη ζωή μου!

-Μπράβο, γλυκέ μου άγγελε! Όταν ο κάθε άνθρωπος εφαρμόζει αυτά τα τρία με απλότητα στη ζωή του, ήδη έχει φτάσει μέχρι την αγκαλιά του Θεού. Μετά πρέπει να αγωνιστεί να μπει και μέσα στην θεϊκή καρδιά του.

-Τι άλλο, δηλαδή, μαμά πρέπει να γνωρίζει ο άνθρωπος για να μπει και μέσα στην καρδιά του καλού Θεού μας;

-Πρέπει να μάθει πόσο γλυκός, στοργικός, ευσπλαχνικός, άπειρα καλός είναι ο Θεός μας, για να μπορέσει να γίνει ένα με Αυτόν, όπως είναι η πατρική του επιθυμία. Αν δεν ήξερες πόσο σε αγαπώ και σε λατρεύω, τόσο εγώ όσο και ο καλός σου μπαμπάς, θα μπορούσες σήμερα εσύ να μας αγαπάς τόσο πολύ και να μας εμπιστεύεσαι με όλη σου την καρδιά;

-Κατάλαβα, γλυκιά μου μανούλα! Δεν αρκεί να αγαπάς και να υπακούς τον καλό Θεό μας, επειδή το θέλει και μας το λέει, αλλά πρέπει και εμείς να τον γνωρίσουμε και να μάθουμε πόσο μας αγαπά και μας λατρεύει σαν "ουράνια Μανούλα και Μπαμπάκας".

-Ακριβώς αυτό είναι το μυστικό θησαυρέ μου! Να πιστέψουμε πως μας αγαπά σαν τη πιο γλυκιά μαμά όλου του κόσμου και πως μας σκεπάζει και μας προστατεύει σαν τον πιο γλυκό μπαμπάκα όλης της γης. Θέλει, θησαυρέ μου, να μάθουν όλα τα παιδιά του εδώ στη γη, πως δεν μας αγαπά απλά, αλλά είναι θεϊκά ερωτευμένος μαζί μας, όπως είναι κάθε μανούλα με το μωρό της. Πες μου,, μπορώ να είμαι ευτυχισμένη χωρίς εσένα και τα αδελφάκια σου;

-Όχι, μανούλα μου!

-Έτσι ακριβώς και ο καλός Θεός μας, δεν είναι ευτυχισμένος χωρίς όλους εμάς, τα παιδιά του, στην αγκαλιά του. Δεν μπορεί να χαρεί όταν ξέρει ότι κάποια παιδιά του είναι μακριά από την γαλήνη της θεϊκής καρδιάς του, μπλεγμένα μέσα στα σατανικά δίχτυα του Εωσφόρου.

-Και τι κάνει μανούλα μου τότε για να τα φέρει κοντά του;

-Θα σου εξηγήσω, Αγγελική μου. Κοίτα ξανά ψηλά τον παντοκράτορα Θεό μας και πες μου τι εικόνες βλέπεις μετά. 

-Είναι οι εικόνες των αγίων προφητών μαμά.



Οι προφήτες της χαράς



-Όταν, παιδί μου, έκαναν οι πρωτόπλαστοι το μεγάλο εκείνο λάθος και αναγκάστηκε ο Θεός να τους βγάλει έξω από τον παράδεισο, για να μη μολυνθεί από την σατανική κακία και πονηριά, όλος ο κόσμος άρχισε να υποφέρει από τις καταστρεπτικές συνέπειες του προπατορικού αμαρτήματος. Οι άνθρωποι όλο και πιο πολύ παρασυρόντουσαν από τις διάφορες αμαρτίες και άρχισε να επικρατεί ανάμεσα τους κάθε μορφής κακία. Οι πόλεμοι γινόντουσαν όλο και πιο πολλοί ανάμεσα στους ανθρώπους και η αγάπη που φέρνει χαρά και ευτυχία άρχισε να εξαφανίζεται. Η ειρήνη και η γαλήνη ήταν δυσεύρετες και παντού έβλεπες πόνο, δυστυχία και ταραχή. Όλοι περίμεναν κάτι από τον καλό Θεό μας για να παρηγορηθούν. Όλοι ζητούσαν ένα σημάδι, μια φωνή από τον ουρανό, που να τους λέει πως δεν τους εγκατέλειψε ο Θεός αλλά θα βρει τρόπο να τους σώσει.

-Και πως τους μίλησε ο Θεός, μανούλα; Πως τους έδωσε παρηγοριά, ότι θα τους βοηθήσει;


-Έστειλε Αγγελική μου, κάποιους σοφούς και αγίους ανθρώπους, τους προφήτες, για να πουν σε όλο τον κόσμο πως στην κατάλληλη στιγμή θα στείλει τον "Μεσσία" του για να τους σώσει. Όλοι αυτοί οι προφήτες λοιπόν, πριν πάρα πολλά χρόνια, άρχισαν να προφητεύουν τον ερχομό του Υιού του Θεού και τι επρόκειτο να πάθει για να ελευθερώσει τους ανθρώπους από τα νύχια του σατανά και να φέρει στους ανθρώπους ξανά την ευτυχία και τη χαρά. Προφήτευσαν επίσης για τον ουράνιο νόμο της αγάπης που θα φέρει ο λυτρωτής "Μεσσίας" και που χάρις σ' αυτόν αναρίθμητες ψυχές που θα τον πιστέψουν και θα τον ακολουθήσουν θα μπουν στο ουράνιο Βασίλειο του Θεού. Για το σπουδαίο προφητικό έργο που επιτέλεσαν προαναγγέλοντας ότι ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός είναι ο αναμενόμενος "Μεσσίας", ζωγραφίζονται οι άγιες μορφές τους αμέσως μετά από τον παντοκράτορα Θεό και τα αγγελούδια του. Κατάλαβες, Αγγελική μου;



Οι Ευαγγελιστές



-Τώρα κατάλαβα, μανούλα μου. Και οι τέσσερεις άγιοι που είναι ζωγραφισμένοι στα τέσσερα τρίγωνα, εκεί που τελειώνει ο τρούλος, ποιοί είναι;


-Είναι οι τέσσερεις ευαγγελιστές: Ματθαίος, Μάρκος, Λουκάς και Ιωάννης, που έγραψαν το άγιο Ευαγγέλιο και μπορέσαμε να μάθουμε τι είπε και δίδαξε ο Χριστός μας. Χάρη σ' αυτούς μάθαμε πως πρέπει να ζούμε όλοι σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Χάρη σ' αυτούς ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να γίνουμε όλοι σαν τα αγγελάκια του ουρανού.

-Δηλαδή, μανούλα μου, εγώ που θέλω να γίνω ένα αγγελάκι όπως θέλει ο καλός Θεός μας, πρέπει να διαβάζω το άγιο Ευαγγέλιο για να μάθω πως θέλει ο ουράνιος μου "Μπαμπάκας" να ζω;

-Ναι, μωρό μου, πρέπει από σήμερα να αρχίσεις να διαβάζεις το άγιο Ευαγγέλιο, για να γίνεις ένα αγγελάκι του καλού Θεού μας. Χωρίς αυτό δεν μπορεί κανείς να ξέρει ποιο είναι το θέλημα του Θεού, αλλά ούτε και να βαδίζει σωστά το δρόμο των αρετών.

-Τότε το βιβλίο αυτό, είναι το πιο σημαντικό από όλα τα υπόλοιπα βιβλία που υπάρχουν στη γη, αφού μας λέει πως πρέπει να ζούμε για να γίνουμε όλοι μας σαν τα αγγελάκια του ουρανού!

-Σωστά, μικρό μου κοριτσάκι, γι’ αυτό και εγώ όταν θα επιστρέψουμε σπίτι, θα σου χαρίσω ένα πολύτιμο δώρο.

-Τί δώρο, μαμά;

-Μια Καινή Διαθήκη. Σ' αυτήν μέσα θα βρεις ότι έγραψαν οι άγιοι Ευαγγελιστές για τη ζωή, τα θαύματα και την διδασκαλία του αγαπημένου μας Χριστού. Έτσι, θα έχεις την ευκαιρία να γνωρίσεις καλύτερα Αυτόν που αγαπάμε με όλη μας την καρδιά και τον κάναμε Βασιλιά της ψυχής μας!

-Ω, μανούλα μου γλυκιά, με κάνεις τόσο ευτυχισμένη!

-Θέλω, γλυκό μου κοριτσάκι, να είσαι πάντα ευτυχισμένη, γι’ αυτό και πρέπει να γνωρίσεις και να μάθεις πόσο γλυκό και στοργικό ουράνιο Πατέρα έχουμε. Όσο πιο πολύ θα γνωρίζεις τον ουράνιο μας Πατέρα, τόσο η χάρις του αγίου Πνεύματος θα πλημμυρίζει την αθώα σου καρδούλα με χαρά και ειρήνη. Η ευτυχία στη ζωή δεν έρχεται με το να αποκτήσεις διάφορα υλικά αγαθά αλλά με το να νιώθεις πόσο σε αγαπά και σε λατρεύει ο γλυκύς μας καλός Θεός.

-Και εγώ, μανούλα μου, είμαι ευτυχισμένη, όχι για τα καλά που μου προσφέρεις εσύ και ο μπαμπάς αλλά επειδή με αγαπάτε και οι δυο σας πάρα πολύ!



Ο ουράνιος μας Πατέρας



Τα τελευταία λόγια της μικρής μας Αγγελικής συγκίνησαν πολύ την μαμά Σοφία, που την πήρε σφιχτά στην αγκαλιά της για να την γεμίσει με πολλά μητρικά φιλάκια.

-Ό,τι υλικά πράγματα και αν αποκτήσουμε εδώ στη γη, κορούλα μου, μας δίνουν χαρά για πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Τα συναισθήματα όμως εκείνα που πλημμυρίζουν την καρδιά μας για κάποιον που εμείς αγαπάμε και λατρεύουμε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας, είναι τα μόνα που χαρίζουν πραγματική χαρά και ευτυχία. Μπορεί να χαίρεσαι κάθε φορά που σου κάνουμε κάποιο πολύτιμο δώρο, όμως είσαι ευτυχισμένη επειδή εμείς σε λατρεύουμε και σε αγαπάμε σαν τον πιο ανεκτίμητο θησαυρό της ζωής μας.


-Κι εγώ, μανούλα, θέλω να αγαπώ τον καλό μας Θεό όχι τόσο για τα καλά δώρα που μας δίνει, όσο γιατί είναι ο δικός μου ουράνιος "Μπαμπάκας" που τον αγαπώ με όλη μου την καρδιά.

-Και Εκείνος, κοριτσάκι μου, σε αγαπά και σε λατρεύει πιο πολύ και από μένα και θέλει να ζει στην παιδική σου καρδούλα σαν βασιλιάς της ζωής σου. Η πιο μεγάλη του χαρά είναι να νιώθεις πόσο σε αγαπά και πως είσαι για Εκείνον τα πάντα, όπως εξάλλου είσαι και για μένα.

-Πω, πω, μανούλα μου! Δεν μπορώ να φανταστώ πόσο πολύ με αγαπά! Πόσο θα ήθελα να τον γνωρίσω και να τον αγαπώ, όπως εσύ τον αγαπάς!

-Όταν μάθεις, κοριτσάκι μου, πόσο αγαπούσε όλους τους ανθρώπους, ακόμα και τους πιο χειρότερους με τα μεγαλύτερα λάθη και αμαρτήματα, τότε θα δεις πόσο γλυκό, στοργικό και άπειρα ευσπλαχνικό ουράνιο Πατέρα έχεις!

-Όλα αυτά υπάρχουν μέσα στο άγιο ευαγγέλιο που έγραψαν οι τέσσερεις Ευαγγελιστές;

-Ναι, κοριτσάκι μου, εκεί μέσα θα διαβάσεις και θα μάθεις πόσο μοναδικός και στοργικός Πατέρας είναι για όλους τους ανθρώπους. Όλα τα θαύματα που έκανε, αυτό διαλαλούσαν κάθε φορά. Πόσο γλυκός Πατέρας και Θεός είναι για όλους, δίκαιους ή αμαρτωλούς. Συγχωρούσε εύκολα, σαν μανούλα γλυκιά τον κάθε αμαρτωλό και με πολλή αγάπη του έδινε κουράγιο να σηκωθεί από τα λάθη που έκανε και να αρχίσει μια καινούρια ζωή με καλά έργα αγάπης. Γι' αυτό και σε κάθε βυζαντινή εκκλησία, κάτω από τους τέσσερεις ευαγγελιστές, ζωγραφίζονται πάντα παραστάσεις από τη ζωή και τα θαύματα του λατρεμένου μας Θεού Ιησού, που τονίζουν πόσο εκείνος μας αγαπά και μας λατρεύει σαν Πατέρας της ψυχής μας.

-Μανούλα, μπορώ να του πω να με κλείνει σφιχτά στην αγκαλιά του, όπως με αγκαλιάζεις εσύ και ο μπαμπάς;

-Βεβαίως, κοριτσάκι μου. Αυτό θα είναι η μεγαλύτερη χαρά του! Όπως εγώ είμαι ευτυχισμένη κάθε φορά που σε σφίγγω με λατρεία μέσα στην αγκαλιά μου και σε γεμίζω με τα μητρικά μου φιλιά, έτσι και Εκείνος γίνεται ευτυχισμένος κάθε φορά που το μικρό του κοριτσάκι, μπαίνει στη θεϊκή του αγκαλιά και κουρνιάζει σαν μικρό μωράκι στη θεϊκή καρδιά του!



Αυτοί που τον αγάπησαν



-Μαμά, ... θέλω να σου πω κάτι.

-Πες μου, κοριτσάκι μου.

-Να, όταν βλέπω το Χριστούλη να είναι ένα μικρό μωράκι στη φάτνη, θέλω να τον πάρω στη δική μου αγκαλιά σαν μανούλα και να τον γεμίσω με πολλά φιλάκια, όταν όμως τον βλέπω στην εικόνα να είναι μεγάλος, σαν δάσκαλος και Μεσσίας του κόσμου, τότε θέλω εγώ να κρυφτώ στην δική του πατρική αγκαλίτσα, σαν μωράκι!

-Έτσι ένιωθαν και όλοι οι άγιοι μας, που έζησαν με πολύ αγάπη και θεϊκό έρωτα στην ψυχή τους τον αγαπημένο τους Σωτήρα. Βλέπεις, Αγγελική μου, όλους αυτούς τους αγίους που είναι ζωγραφισμένοι στους τοίχους τριγύρω, κάτω από τις παραστάσεις με τη ζωή και τα θαύματα του Χριστού μας;

-Ναι, μανούλα.

-Όλοι αυτοί οι άγιοι αγάπησαν τον Κύριο μας σαν κάτι δικό τους, όπως η αγία μανούλα του, η καλή μας Παναγία, αλλά ταυτόχρονα και σαν βασιλιά και Θεό της ψυχής τους. Για όλους τους αγίους ο Κύριος μας Ιησούς ήταν ο ένας και μοναδικός στοργικός γλυκός ουράνιος Πατέρας, που κανένας δεν ήθελε να απαρνηθεί. Εσύ, κοριτσάκι μου, θα μπορούσες να με αρνηθείς και να λες σε όλους ότι δεν είμαι η μαμά σου;

-Ποτέ, μανούλα μου. Χωρίς εσένα και τον γλυκό μου μπαμπά δεν μπορώ να ζήσω, γιατί σας αγαπώ πολύ, με όλη μου την καρδιά!

-Ακριβώς το ίδιο ένιωθαν όλοι οι άγιοι, Αγγελική μου, με τον καλό μας ουράνιο Βασιλιά. Τον αγαπούσαν τόσο πολύ, που δεν μπορούσαν να τον αρνηθούν ποτέ. Ακόμα και όταν τους απειλούσαν πως θα τους σκότωναν, αυτοί με θάρρος ομολογούσαν τον θεϊκό έρωτα που είχαν στην καρδιά τους για τον Χριστό μας. Γι' αυτό, πολλοί από τους αγίους που βλέπεις ζωγραφισμένους, υπέφεραν πολλά βάσανα και μαρτύρια από τους εχθρούς του Χριστού μας πριν τους σκοτώσουν. Κανένας τους δεν ήθελε να αρνηθεί τον δικό του Πατέρα και Θεό. Γι' αυτήν, όμως, την θυσιαστική αγάπη που είχαν στον γλυκό Ιησού μας, τους δόξασε πολύ ο Θεός και επέτρεψε να κάνουν πολλά θαύματα ώστε να θεραπεύουν ακόμα και αρρώστιες, όποτε τους το ζητούσαν οι άνθρωποι. 


-Εδώ, μανούλα, βλέπω και μικρά παιδιά!

-Τα παιδιά αυτά που βλέπεις είναι οι τρεις κόρες μιας αγίας μάνας, της αγίας Σοφίας. Είναι η Πίστη, η Ελπίδα και η Αγάπη, που υπέφεραν πολλά μαρτύρια για την αγάπη του ουράνιου Βασιλιά τους. 

-Πόσο χρονών ήταν, μανούλα, όταν μαρτύρησαν;

-Η Πίστη ήταν 12 χρονών, η Ελπίδα 11 και η μικρή τους αδελφούλα, η Αγάπη, μόλις 9 χρόνων.

-Πως μπόρεσαν, μανούλα μου, να αντέξουν όλα αυτά, αφού ήταν τόσο μικρά παιδάκια;

-Όταν είδε ο Χριστός μας τον θεϊκό έρωτα που είχαν γι' Αυτόν τα μικρά του κοριτσάκια και το θάρρος της ψυχής τους να μην τον αρνηθούν μπροστά στους βασιλιάδες της εποχής εκείνης, έβαλε αγγέλους να προστατεύουν τα σώματα τους από τα διάφορα φριχτά μαρτύρια και ο Ίδιος τους έδινε κουράγιο και δύναμη. Και ενώ κανείς άλλος δεν μπορούσε να τον δει, εκείνα όχι μόνο τον έβλεπαν αλλά και κούρνιαζαν στη θεϊκή του αγκαλιά, όπως τα μικρά μωρά στην αγκαλιά της μαμάς τους.

-Οι άλλοι μαμά δεν καταλάβαιναν αυτό που γινόταν για να τα αφήσουν ήσυχα;

-Όχι, κοριτσάκι μου, απεναντίας, όλοι οι ειδωλολάτρες απορούσαν που έβρισκαν οι μάρτυρες την δύναμη και άντεχαν όλα αυτά τα φοβερά μαρτύρια. Δεν μπορούσαν να καταλάβουν την φλόγα του θεϊκού έρωτα που έκαιγε στις καρδιές των χριστιανών! Οι πρώτοι χριστιανοί, Αγγελική μου, δεν αγαπούσαν απλά τον καλό Θεό μας όπως αγαπούσαν το κάθε δημιούργημα του. Η καρδιά τους ήταν ένα ηφαίστειο και η αγάπη τους γι' Αυτόν ήταν σαν τη καυτή λάβα που έβγαινε από το ηφαίστειο της καρδιάς τους. Κάθε λεπτό της ύπαρξης τους το αφιέρωναν στον αγαπημένο τους Θεό Πατέρα. Δεν μπορούσαν να φανταστούν τον εαυτόν τους χωρίς τη σκέψη του αγαπημένου τους Θεού. Ο νους, η καρδιά και η ψυχή τους ήταν μια αναμμένη λαμπάδα αγάπης και δοξολογίας στον Κύριο μας.



Ουράνια αδέλφια



-Πω, πω, μανούλα μου, πόσο τους ζηλεύω! Πόσο θα ήθελα και εγώ έτσι να αγαπώ τον γλυκό μου "Αδελφούλη" και Θεό! Θα μπορέσω ποτέ να τον αγαπήσω έτσι μια μέρα;


-Βεβαίως κοριτσάκι μου, να παρακαλάς όλους τους άγιους μάρτυρες που τον λάτρεψαν τόσο πολύ και που για χάρη του θυσίασαν ακόμα και την ίδια τους τη ζωή, να σου χαρίσουν την δική τους θυσιαστική αγάπη.

-Πες μου και άλλα μανούλα μου για τους αγίους μάρτυρες, γιατί θέλω να τους μοιάσω και να αγαπήσω κι εγώ τον καλό Θεό μας όπως αυτοί.

-Και εγώ, Αγγελική μου, θέλω πολύ να σου μιλήσω γι’ αυτούς, γιατί ο Θεός θέλει να τους αγαπήσουμε σαν δικά μας αδέλφια και να τους έχουμε όλους σαν πρότυπα προς μίμηση. Εξάλλου οι περισσότεροι μάρτυρες ήταν μικρά παιδιά, αγόρια και κορίτσια. Δες ζωγραφισμένους στον τοίχο αυτό τους αγίους Γεώργιο, Δημήτριο, Αικατερίνη, Μαρίνα, Ειρήνη, Χριστίνα, Μαρκέλλα, Βαρβάρα και Κυριακή. Όλοι αυτοί οι μάρτυρες ήταν νέοι, σαν την αδελφούλα σου την Χριστίνα. Τα άγια αυτά αγόρια, σαν τον Γεώργιο και τον Δημήτριο δεν ήταν πάνω από 25 χρόνων. Όλα αυτά μπορείς να τα αγαπάς όχι μόνο σαν αγίους του Θεού αλλά και σαν δικά σου αδελφάκια.

-Αλήθεια, μανούλα; Μπορώ να τ’ αγαπώ, όπως αγαπώ την Χριστίνα μου και τον μικρό μας Ιωσήφ;

-Και βέβαια, γλυκιά μου αγάπη! Και εκείνα έτσι σε αγαπούν, σαν δική τους μικρή αδελφούλα!

-Οι προφήτες και οι Ευαγγελιστές, πως με αγαπούν;

-Σαν δικό τους κοριτσάκι, μωρό μου!

-Εκείνοι οι άγιοι που είναι ζωγραφισμένοι στους άλλους τοίχους, ποιοι είναι μαμά;

-Είναι οι όσιοι πατέρες μας, ο Μέγας Αντώνιος, ο Σάββας ο αγιασμένος και άλλοι μεγάλοι ασκητές της ερήμου. Στον διπλανό τοίχο είναι ζωγραφισμένοι μεγάλοι θαυματουργοί ιεράρχες της Εκκλησίας μας, που κήρυξαν το λόγο του Θεού με τα λόγια τους και με τη ζωή τους, όπως ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο μέγας Βασίλειος και οι θαυματουργοί ιεράρχες Νικόλαος και Σπυρίδων.

-Κι αυτοί, μανούλα μου, με αγαπούν σαν δικό τους κοριτσάκι;

-Ναι, Αγγελική μου. Όλοι αυτοί θέλουν να είναι η ουράνια οικογένεια σου που θα σε αγαπά και θα σε προστατεύει, όπως εγώ και ο μπαμπά σου, που είμαστε η επίγεια οικογένεια σου. Για να γίνουν, όμως, η ουράνια οικογένεια σου πρέπει και εσύ να το θέλεις και μετά να γράψεις μέσα στην καρδιά σου όλους εκείνους τους αγίους που θα μνημονεύεις καθημερινά στην οικογένεια αυτή.

-Τι πρέπει, μανούλα μου, να κάνω για να δίνω χαρά στην ουράνια μου οικογένεια;

-Όσο πιο πολύ θα αγαπάς τον ουράνιο μας "Μπαμπά", τόσο πιο χαρούμενοι θα είναι όλοι μαζί σου. Κάθε φορά που θα σκέπτεσαι τον καλό Θεό μας και θα του μιλάς μέσα από την προσευχή σου, εκείνοι θα γονατίζουν στον ουράνιο μας Πατέρα και θα τον ικετεύουν να σε κάνει ένα μικρό γλυκό άγγελο του εδώ στη γη.

-Όταν θα έχω, μανούλα μου, κάποιο πρόβλημα και θα θέλω την βοήθεια τους θα μπορούν να με βοηθήσουν;

-Όταν, Αγγελική μου, έχεις κάποιο πρόβλημα και φωνάξεις εμάς ή την αδελφούλα σου τη Χριστίνα, δεν ερχόμαστε να σε βοηθήσουμε;

-Ναι, μαμά!

-Το ίδιο ακριβώς γίνεται και με την ουράνια σου οικογένεια. Όποτε εσύ θα τους φωνάζεις, θα έρχονται να σε βοηθήσουν, όσο βέβαια θα τους επιτρέπεται από τον Θεό Πατέρα μας.

-Πως θα με βοηθούν, μανούλα μου;

-Με πολλούς τρόπους, Αγγελική μου. Πρώτα απ' όλα θα σε σκεπάζουν με την δύναμη της παρουσίας τους και δεν θα αφήνουν εύκολα τους πονηρούς δαίμονες να σε πλησιάζουν και να σε πειράζουν. Μετά, με τη χάρη του αγίου Πνεύματος με την οποίαν αγίασαν, θα σε βοηθούν να καταλαβαίνεις τις πονηριές των δαιμόνων, που θέλουν να μολύνουν την ψυχή σου και θα ψιθυρίζουν μέσα από τη συνείδηση σου τι πρέπει να κάνεις για να τους αποφύγεις. Θα σε βοηθούν να καταλαβαίνεις το σωστό και το λάθος, αλλά θα αφήνουν σε σένα την απόφαση για ποιο από τα δυο θα επιλέξεις.

-Γιατί μανούλα πρέπει μόνη μου να αποφασίζω τι είναι σωστό να κάνω;

-Επειδή, παιδί μου, αξία έχει ό,τι κάνουμε στη ζωή μας να γίνεται με τη θέληση μας και όχι επειδή κάποιος μας το επιβάλλει. Γι αυτό και η ουράνια οικογένεια μας μπορεί να μας εμπνέει το καλό και το σωστό, αλλά δεν της επιτρέπεται από τον Θεό να παρεμβαίνει στις αποφάσεις μας και να αλλάζει το θέλημα μας. Γι αυτό και έχει μεγάλη αξία ενώπιον του Θεού κάθε δική μας απόφαση.

-Εγώ, μανούλα μου, τι πρέπει να ζητάω από τα άγια ουράνια αδελφάκια μου;

 -Να τους ζητάς, γλυκό μου κοριτσάκι, να σε βοηθούν στον πνευματικό αγώνα για να ζήσεις εδώ στη γη όπως θέλει ο καλός Θεός μας και το πιο βασικό, να σε βοηθήσουν να τον αγαπήσεις με όλη τη δύναμη της ψυχής σου, όπως τον αγάπησαν και αυτοί.  


Η ώρα όμως είχε περάσει και έπρεπε να επιστρέψουν στο σπίτι. Η μαμά Σοφία πήρε το μικρό της γιο από το χέρι και η Αγγελική το μικρό της αρνάκι, που καθόταν τόση ώρα ήσυχα κοντά της, και ξεκίνησαν χαρούμενοι για την επιστροφή στο σπίτι.  



 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Διαβάστε παρακάτω την όμορφη Κατηχητική Σειρά για μικρά παιδιά 
πατώντας πάνω στον σχετικό τίτλο του κάθε βιβλίου: 

ΕΚΤΥΠΩΣΗ